„Три ранни разказа” от Селинджър – издание бижу

Може да не личи на снимка, но на живо корицата и самото издание са великолепни

Може да не личи на снимка, но на живо корицата и самото издание са великолепни

Прекрасно издание на „Три ранни разказа” от Дж.Д.Селинджър издаде издателство „Бард” тази година. От изчистената, съвсем по вкуса на Селинджър, корица, чието докосване е истинско удоволствие, през меката хартия и прекрасните илюстрации, книгата е истински подарък и несъмнено- перла в библиотеката.

Виж още: „АТЛАС ИЗПРАВИ РАМЕНЕ“ НА АЙН РАНД

Уникално в оформлението е и разположението на текста само на дясната страница, чието четене винаги ми се е струвало доста по-леко и бързо. Самото заглавие се намира на задната корица, което, мен лично, ме зарадва наистина. Тази тънка книжка от 77 страници изпъква с толкова много плюсове, че подминаването й е изключено. Чете се на един дъх, а след  края й най-вероятно ще започнете от начало. Още нещо- това е първата законно публикувана книга на Селинджър от 50 години насам от Devault-Graves Digital Editions- издателство, специализирано в повторното отпечатване на най-добрата американска литература.

Разказите „Младежи” (The Young Folks, 1940), „Иди да видиш Еди”(Go See Eddie, 1940)  и „От веднъж седмично не се умира” (Once a Week Won’t Kill You, 1944) са едни от най-ранните разкази на Селинджър. Авторът на „Спасителят в ръжта” мечтае дълго  време да бъдат публикувани в списание The New Yorker, според него връх в литературния свят в Америка. Но това няма да се сбъдне в течение на няколко години и една световна война.

Списание Story отпечатва за първи път името Дж.Д.Селинджър и разказа „Младежи” през 1940г.- впечатляващ поглед към света на нюйоркските безделници и двама младежи- Една Филипс и Бил Джеймсън, които провеждат почти  празен разговор, срещайки се на един купон. Една опитва усилено да възбуди интереса на комично незаинтересования си събеседник- несъмнено сюжет, който сме срещали и преди, но перфектно изработения диалог и окото за детайла, което има Селинджър, прави предвидимия край напълно удовлетворяващ читателя.

Виж още: THE AFFIRMATION ОТ КРИСТОФЪР ПРИЙСТ – ЛУДОСТ НА ХАРТИЯ

Вторият разказ- „Иди да видиш Еди” е публикуван в списание University of Kansas City Review и хвърля поглед към поведението на главния герой, който притиска сестра си да се срещне с човек на име Еди. Каква е ролята на Еди и защо така настоява за тази среща, ще разберете сами. Повторението „Иди да видиш Еди” е загадъчно и оставя читателя да разгадае как той се свързва с техните истински проблеми, с тяхното минало, настояще и бъдеще.

Третият разказ „От веднъж седмично не се умира” отново е публикуван в списание Story- тук един мобилизиран войник се опитва да каже на престарялата си леля, че отива на война, но метафора, разбира се, никак не липсва. Отново- прекрасен диалог и чудесно поднесени детайли.

И трите истории стоят достойно в това прекрасно издание и категорично доказват таланта на Селинджър, който откриваме и в по-късните му творби. Лекотата на повествованието му  носи думите като река- понякога не ти се гмурка на дълбоко, но пътуването определено е твоето.

 

Емилия Найденова
е на 25 и е завършила специалност Българска филология в СУ „Свети Климент Охридски”. Интересува се от литература, култура, театър. Зад името й стои автор на две стихосбирки, млад мечтател, събирач на истории. Обожава да чете и пише поезия. Извън сайта работи като уеб мастър и учител по английски на малки деца.

Сподели тази публикация

Google+ Linkedin Reddit Tumblr+ @Email to