Пиратите в гейм индустрията

Порочният кръг на нарастващото платено съдържание

Когато нещо ново излезе на дигиталния пазар, клиентите винаги намират начин да се сдобият нелегално с него. Пиратството често присъства в злободневните теми на 21. век.  Недоволството на творците води до нереалистично повишаване на цените, което от своя страна води до увеличаване на нелегалното сваляне. Порочен кръг, в който всеки се вижда като страната на правдата. А предприеманите мерки не подпомагат нито производителите, нито потребителите.

Особено потърпевша е гейминг индустрията. Интернет сайтът Game Skinny вижда пиратството като мрачен предизвестник на нейната смърт. Ето какво гласи публикувана в него статия:

От една страна имаме застъпниците, които са на мнение, че пиратите са всичко, което стои между портфейла на геймър и алчните корпорации. От друга, по-малко подкрепяна страна, имаме законните купувачи, страдащи от наказателни онлайн мерки, и разработчиците на игри, лишени от спечелените им с труд пари. Пиратството винаги е била бурна тема за навигация. Има твърде много заинтересовани страни и твърде много неуместен слухове за процедурите по DRM и защита срещу копиране. Горчивата истина е, че пиратството се е впило като пиявица в игралната индустрия и бавно, но сигурно води до сигурно бедствие, на-вече за самите играчи – факт, който сляпо пренебрегваме.

Повишаването на честотата на нелегално сваляне принуди производителите да предприемат крайни мерки с настъпването на новото десетилетие. Голяма част от геймплея се изрязва от първоначалния пакет, за да бъде добавена по-късно като допълнения и DLC експанжъни, в опит да се изстискат повече пари от играчите. Увеличаване на платеното съдържание в игрите, без увеличаване на самото съдържание като такова. Недоволството срещу тази политика може да се открие ежедневно сред постовете в социални мрежи и сайтове като Facebook, 4chan и 9GAG. Сред жанровете, които страдат най-сериозно от това, са shooter-ите, съзтезателните и RPG-тата (Role-Playing Game).

Разбира се, не липсват и добри примери. Последната част от култовата поредица Grand Theft Auto е получила общо над 16 разширения към 2016 г., до едно – безплатни за всеки закупил си оригиналната игра. И тук говорим за заглавие, в което основен елемент от геймплея са престрелките, краденето на коли, убийството на наркодилъри и прегазването на проститутки. Стотици родители по цял свят надават възмутено глас срещу всяко от предстоящите продължения на играта и ефекта, който те биха могли да имат върху умовете на подрастващите. И въпреки това феновете аплодират маркетинговата им политика.

Възможно ли е да се открие баланс между потребителското удовлетворение и нуждата на индустрията от приходи? Нека разгледаме няколко маркетингови модела, типични за съвременния гейминг, и се опитаме да открием отговора.

Продължава на следващата страница…

Страници 1 2 3 4

Александър Кълбов
е на 25, изучава журналистика във ФЖМК към СУ „Св. Климент Охридски“. Съумява да понатрупа известен опит в редакциите на „Труд“, „24 часа“ и „Bulgariautre”, макар тайничко да мечтае някой ден да види името си на страниците на National Geographic и Playboy. В момента работи като редактор и маркетингов експерт.

Сподели тази публикация

Google+ Linkedin Reddit Tumblr+ @Email to