Полезните съвети от Digital Kidz за успешно бъдеще

На 16 април(събота) родната столица бе залята от събития, кое от кое по-интересни. От Софийския фестивал на науката пускаха дронове над парка Заимов, Кариера с кауза разположи своите палатки в двора на Софийския университет и черпеше с бира и добри предложения за работа, стаж и доброволчество, за всички любители на шоколада Гранд Хотел София приюти Grand Chocolate Festival, а вечерта за пореден път се проведе Европейска нощ на музеите. Какво обединява всички тези събития за мен? Нито едно от тях не е възможно без образование. Именно затова и се радвам, че началото на деня бе поставено от Digital Kidz(р)еволюция в образованието, организирано от Newtrend media. Второто издание на Digital KidZ бе посветено на тема „Образование“ и даде практични съвети и инструменти, които илюстрират ролята на технологиите за по-доброто образование и адаптацията на децата в „ерата на технологиите“ без това да е в ущърб на техните социални умения.

digital-kidz
Първият лектор – Дарин Маджаров, създател на сайта ucha.se, обявен за най-добрият образователен сайт на България, засегна темата за персонализираното образование и показа уроци, с които разполага сайта. Уроците са не по-дълги от 10 минути, обяснени така че да бъдат разбрани и запомнени с лекота. Той сподели, че най-често чуваният въпрос сред учениците е „Защо ходим на училище?”. А този въпрос може да получи своя отговор, само когато децата учат по интересен начин и разберат, че всичко това се прави за тяхното бъдеще.
Но защо ролята на технологиите е толкова важна за образованието и бъдещето на нашите деца? Знаете ли, че според прогнозите на икономисти и експерти по образование, днешните ученици ще сменят средно по 15 работни места през трудовия си живот. А само 18% е вероятността да работят нещо, което учат в момента и съществува като работа днес. Шестокласниците Валери Андреев и Димитър Иванов, финалисти на Националната олимпиада по мултимедийни технологии разказаха за професиите на бъдещето и как „дигиталните деца” виждат света на технологиите.
Обсъдени бяха и т.нар. smart класни стаи от Кристина Щерева, Маркетинг директор на Samsung Bulgaria, които създават една интерактивна среда, в която учениците възприемат 75% от информацията.
В рамките на конферентната програма Вал Стоева от „Детски книги” говори по темата за четенето и как то да бъде насърчено сред децата. Статистиките показват, че „дигиталните деца” предпочитат електронните книги, а 80% от децата, които четат електронни книги посягат и към хартиените издания стига това да не се превръща във фиксидея на родителите им. Тя даде 9 съвета и половина за отглеждане на истински читатели.
„Най-ценният и най-скъпият продукт на XXI век е доброто образование.”, сподели Теодосий Теодосиев, физик и Мъж на годната 2014, който говори за еврестичните проблеми на образованието и възпитанието . Той е човекът, който стои зад 3/4 от златните отличия на страната ни в областта на физиката, а лекцията му беше истински вдъхновяваща. Той разказва за лагерите по физика, които провежда и световните успехи на своите ученици. Но освен математиката и физиката като най-важни науки, Теодосий Теодосиев изтъкна като гаранти за успех здравата семейна среда, добрата култура и перманентното състезание и поставяне в творческа ситуация. Това, което липсва на нашето образование, е че не предизвиква учениците да мислят, а за да мислят най-важното е да не се страхуват. За него „една система е толкова по-съвършена, колкото по-многосвързана е”. Лекцията му завърши изключително емоционално с думите му – „По-горд съм, че съм накарал мои ученици да плачат пред картини на Сезан, от това, че те са постигнали успехи по физика.”

 

Теодосий Теодосиев, Мъж на годината, 2014

Теодосий Теодосиев, Мъж на годината, 2014

Цветелина Камова от Designthinking.bg представи как дизайн мисленето превръща проблемите в приключения, като посочи основните стъпки за решаване на проблеми с нашите деца. Защото е важно да могат да подобряват своята среда и да искат да решават проблемите, с които се сблъскват. Ива Бонева от Център за приобщаващо образование говори как да разпознаем дислексията и каква е разликата между дислексия и диспраксия, като илюстрира проблемите с интересни филми и участие на публиката.

В последната част на конференцията Мира Кръстева, Глобален предприемачески мониторинг за България представи лекцията си Интернет и р(Е)волюция в образованието, а Иван Господинов, посланик на Khan Academy в България запозна публиката с безплатното образование от световна класа и говори за образованието без граници. Марио Пешев,програмист, дизайнер, блогър, маркетинг експерт говори как да стимулираме потенциала на децата си с WordPress, а накрая на събитието Петър Шарков от MindMapping презентира мисловните карти. Основно неговата лекция засегна генерирането, структурирането и решаването на конфликти по методиката на асоциативното мислене.

 

Емилия Найденова
е на 25 и е завършила специалност Българска филология в СУ „Свети Климент Охридски”. Интересува се от литература, култура, театър. Зад името й стои автор на две стихосбирки, млад мечтател, събирач на истории. Обожава да чете и пише поезия. Извън сайта работи като уеб мастър и учител по английски на малки деца.

Сподели тази публикация

Google+ Linkedin Reddit Tumblr+ @Email to