Тайни от кухнята на успешните писатели с Ралица Генчева и Деси Нико

Как да стана успешен автор

Тайни от кухнята – семинар с Ралица Генчева и Деси Нико

 

Има два вида автори: такива, които пишат за себе си (те могат да вършат това, подтикнати от желание за творческо удовлетворение, пари и/или слава) и такива, които пишат за читателя.

Този семинар е предназначен за втория тип автори. Защото след периода на вдъхновение и създаване, те гледат на своето творчество като продукт. И най-голямото им желание е техният продукт, тоест книга, да достигне до възможно най-голям кръг от читатели. Те смятат, че „комерсиално“ и „самоиздаване“ трябва да престанат да бъдат мръсни думи в българската културна среда. И всичко, което правите като автор, трябва да съвпада освен с вашия личен вкус и с вкуса на аудиторията ви.

За нелекия път на един ръкопис разказваха Ралица Генчева и Деси Нико на 16. февруари в организирания от тях семинар „Как да станеш успешен автор“. Присъстващите имаха възможността да научат тайни от кухнята на писането и издаването на една книга, както и да зададат своите въпроси към двете авторки.

Поради засиления интерес и бързото изчерпване на местата за първия семинар, е насрочена дата за втори. Това, което те споделят с бъдещите автори е няколкогодишен опит с много труд и усилия. С конкретни примери, съвети и идеи те илюстрират пътя към успешното самоиздаване.

Ралица Генчева е автор на стихосбирката „Този път, за да ме чуеш“, която издава през изминалата 2016г. и в рамките на по-малко от шест месеца е преиздадена четири пъти. Тя решава да е самиздат, защото вярва, че „трябва да гледаш какво се харесва на читателя, а не на издателствата и редакторите“. В интернет пространството се подвизава под псевдонима Charly Wilde и има над 30 000 последователи. За реализирането на „Този път, за да ме чуеш“ се обръща към Фабрика за книги и успехът й няма как да бъде отречен и от най-върлите й критици.

Деси Нико е автор на романа „Алиса и петък вечер“. Тя печели първо място в конкурса „Търся издател“, но Деси отказва издаването му. Вярва, че може да се справи в пъти по-добре сама, отколкото престижното издателство, което се наема със задачата твърде повърхностно и интересът към книгата й е доказателство за това. Смята, че от съществено значение е да се мисли не за продажбите, а за читателя.

И двете писателки акцентират върху това, че е грижата за читателя е първостепенна, а продажбите са продукт на тази грижа. Важно е не да мислим как да натрупаме печалба, а да печелим достатъчно, за да можем спокойно да се занимаваме с писане.

Ако се интересувате:

» Как да станете успешен автор

» Как да натрупате читателска база

» Плюсовете и минусите на самоиздаването

» Промотиране

» KISS принципът и как да го прилагате успешно

» Стратегии за качество и атрактивност

» Какъв е пътят от неизвестен автор до създател на bestselling продукт

» Популяризиране на творчеството ви в социалните мрежи и увеличаване броя читатели

» Маркетиране на книгата като продукт

Семинарът ще се проведе на 23.02. в +това. Носете книжните си мечти, а от авторките ще получите страхотни идеи как да ги реализирате + чаша искрящо вино.

За регистрация в семинара, посетете: http://authors.tothetop.bg/

Елис Eмин
на 21 години, студент по „Журналистика“ в Софийския университет. Най-важното нещо в живота и са книгите и именно затова, след стажа си при нас, се превърна в най-сериозния ни автор за всичко свързано с литература.

Сподели тази публикация

Google+ Linkedin Reddit Tumblr+ @Email to