LIFE

Как списанията и техните корици оцеляват по време на пандемия

11.08.2020

Пандемията от коронавирус накара не един или два бизнеса да се приспособят към условията на изолация, за да продължат съществуването си. Тенденцията не подмина и медиийни компании като Condé Nast и Hearst Magazines, чиито водещи издания бяха принудени да правят редакционни промени в движение.

И докато, за съжаление, в по-малки страни като нашата икономическата ситуация не позволи на редица списания да издадат нов брой (а някои дори трябваше да се разделят окончателно с пазара), на западните колеги се наложи да търсят нови идеи за създаване на съдържание, а в особено предидвикателство се превърна изготвянето на корица, която да грабва и продава. Така творческата мисъл на работещите в бранша роди интересни идеи, които досега не сме си представяли, че ще видим осъществени.

Импровизирай това

Физическият контакт по време на интервю може да се замени с общуване по имейл, телефон или видео разговор, но за провеждане на една фотосесия се изисква повече изобретателност. Лишаването от фотографи, стилисти и гримьори, които да работят заедно в близост, е едно от основните препятствия за редакторите, които прибегнаха до Zoom, подобно на много работещи през тези месеци.

View this post on Instagram

A post shared by Vanity Fair (@vanityfair) on

Такъв например е случаят с юнската корица на Vanity Fair, за която фотографът Колиър Шор засне през платформата за видео разговори фотосесия с певицата и актриса Жанел Моне. За целта при нея са доставени пратки с дрехи, а стилисти и гримьори идват на помощ за консултация чрез видео чат. Кадрите не се радват на висока резолюция, с каквато сме свикнали, но шоуто все пак тряба да продължи.

По-висококачествен обаче е резултатът при снимките на актрисата Катрин О’Хара, публикувани в същия брой на Vanity Fair, направени с дрон, докато тя се наслаждава на комфорта в градината си.

View this post on Instagram

A post shared by Vanity Fair (@vanityfair) on

GQ си осигури място в новинарските заглавия с материала, посветен на Робърт Патинсън, от своя юнски брой. Кадрите към него британският актьор прави сам в лондонски апартамент, където се изолира, след като временно се преустановява работата по новия му филм, в който играе Батман.

За част от снимките Патинсън използва таймер и самоснимачка, а останалите представляват отраженията му, заснети в огледало – едно от тях е използвано и за корицата на изданието, а заглавието гласи: „Телеграма от неговата изолация“.

View this post on Instagram

A post shared by GQ (@gq) on

Новите герои

Лъскавите страници на списанията ни приканват в свят на фантазии, но когато цял свят се сблъсква с реалността на пандемията, пред изданията застава въпроса дали от тях има смисъл в подобна обстановка. За да останат уместни, някои се възползват от ситуацията, за да поставят на корицата си не професионални модели, облечени с произведения от нови дизайнерски колекции, а нормални хора с работа, без която обществото не би могло да оцелее.

Подобен подход използва във Великобритания Grazia, която в началото на април издаде брой „От първа линия“ с четири корици, за които позират жени, работещи на различни позиции в Националната здравна служба. Британското издание на Vogue пое същата посока, но освен акушерка, на останалите две корици от юлския си брой постави асистентка в супермаркет и ватман заедно със заглавието „Празнуваме смелостта пред лицето на бедата“.

View this post on Instagram

A post shared by Grazia UK (@graziauk) on

Продължава на следващата страница

1|2Next page sign

Facebook share icon Twitter share icon Linkedin share icon
Стажанти на "Под Моста"Ново арт местенце: Бронзовата къща12.06.2018

Още от Под Моста

Анна-Мария ПоповаУчилищата на бъдещето – с мисъл за устойчиво развитиеОбразование