LIFE

Как списанията и техните корици оцеляват по време на пандемия

11.08.2020

Vanity Fair Италия също отдаде чест на местните медици с корица на пулмоложка и успя да се отличи със своята солидарност в най-засегнатата страна в началото на световната пандемия. През март списанието посвети брой на Милано с материали от 64 популярни лица от света на културата и бизнеса, избрали да живеят в града. Посланията за единност продължиха с корицата на художника Франческо Вецоли, който изобрази италианското знаме с разрез по средата – символ на рана, но и изход, към който всички се стремят – именно той беше превърнат в тема на броя. Докато лица от всички сфери на обществения живот обсъждат бъдещето след края на Covid-19, творбата беше предоставена на благотворителен търг.

View this post on Instagram

A post shared by Simone Marchetti (@marchettisimone) on

Изкуство извън рамките

Да организараш фотосесии е свързано с пътувания, а това не е опция по време на пандемия. Затова от португалското издание на Vogue решават да снимат двойка мъж и жена – словашки модел и нейния приятел. За кадъра си главният редактор на списанието София Лукас се вдъхновява от снимка, направена през 1937 г. по време на епидемия от грип. На нея актьорите Бети Фърнес и Станли Мортън споделят целувка, докато носят маски по време на репетиции. Смятало се е, че с тази мярка може да се предотврати разпространението на четири от пет микроба преди заснемането на същинската сцена без предпазни средства.

View this post on Instagram

A post shared by Vogue Portugal (@vogueportugal) on

В период на изолация между стените на дома ни не е учудващо, че някои редактори обръщат поглед към природата. В нея вдъхновение намират няколко артисти, чиито творби служат за корици на британската Grazia през май. Скиците на дизайнерите Ердем Моралиоглу, Ричард Куин и илюстрацията на художника Сара Шакийл са обединени от мотото „Не могат да отменят пролетта“ и въплъщават усещането за нов живот, който идва със сезона. В броя почетно място заемат британските дизайнери, неподминати от кризата, и „новото значение на лукса“ в условията на пандемия. Оригиналните скици от корицата отиват на търг, а средствата от тях са отделени за създаването на предпазно оборудване за здравни работници.

В полза на обществото полага усилия и американският Vogue с инициативата “A Common Thread” заедно със Съвета на американските модни дизайнери. Логото на фонда в помощ на модния сектор представлява червен конец, оформен като цвят на роза, а посланието за свързаност (от името на кампанията, „Обща нишка“) преминава и в корицата на летния брой. За нея изданието използва кадър на червена роза, заснет от американския фотограф Ървинг Пен през 1970 г. Творческият директор на Condé Nast Раул Мартинез я използва като символ за „красота, надежда и пробуждане“.

View this post on Instagram

A post shared by Vogue (@voguemagazine) on

Великобританският Vogue не само проведе кампания сред знаменитости, които предоставиха на списанието свои снимки, направени вкъщи, но и накара хора от цял свят да споделят природни кадри, стилизирани като корица на списанието. В списъка на главния редактор Едуард Енинфул за Топ 10 снимки от участници влезе и фотографията на българския гримьор Слав Анастасов, уловила маковете на Крайморие. Въпросното предизвикателство #Reset идва от заглавието на августовския брой, посветен на британски художници и фотографи, който получава и 14 различни корици. Главен герой в тях са многото величествени лица на природата.

View this post on Instagram

A post shared by Slav (@slavanastasov) on

Докато някои издания, които обикновено изготвят материалите си за корица няколко месеца напред, публикуваха готовото си съдържание с актуални знаменитости, от италианското издание на Vogue решават да променят своите планове. „Да говориш за каквото и да е друго, докато хора умират, лекари и сестри рискуват живота си, а светът се променя завинаги, не е част от ДНК на Vogue Италия“, заяви главният редактор Емануеле Фарнети. За априлския си брой изданието публикува бяла корица, приличаща на празен лист. По този начин то се опита да вдъхне надежда за бъдещето с послание за „начална страница на нова история, която е напът да започне“.

View this post on Instagram

A post shared by Vogue Italia (@vogueitalia) on

Смелите решения на списанието продължават и с идеята за рисунки на деца между 2 и 10 години от различни държави. Техните творби служат за осем корици на броя за август, озаглавен „Нашият нов свят“. Общото е, че всички те представляват интерпретация на модели от колекцията Métiers d’Art 2019/2020 на Chanel. Встрани от рекламата на модната къща, какво по-добро доказателство за оцеляване на креативността в тежки времена от детската творческа мисъл, винаги готова да изненада с идеи? Нещо, от което всички творчески професии могат да почерпят вдъхновение.

View this post on Instagram

A post shared by Emanuele Farneti (@efarneti) on

1|2Next page sign

Facebook share icon Twitter share icon Linkedin share icon
Стажанти на "Под Моста"Ново арт местенце: Бронзовата къща12.06.2018

Още от Под Моста

Момчил РусевМузиката като отдушник: Twenty One Pilots и пътят им към успехаМузика