Най-добрите филми на Netflix

21.08.2017

3. „Талула“ (Tallulah, 2016)

Години след „Джуно (2007) Елън Пейдж и Алисън Джани отново работят заедно в този филм на Сиан Хедър. „Талула“ беше наречен chick flick неведнъж от разни индивиди из дълбоките и необятни пространства на интернет (разбирайте блогове и прочее), докато всъщност той се занимава с въпроса на отговорността и проблемите на майчинството – тема, която излиза далеч извън женската аудитория. Това е един от филмите на Netflix, които се обръщат директно към обществото с посланията и тълкуванията си.

Талула“ проследява историята на героинята на Пейдж – Лу (съкратено от Талула). Тя се превръща от човек със съмнителен морал и никаква обществена принадлежност в жертвоготовна майка на чуждо дете. Истинската майка на въпросното дете е изиграна от Тами Бланчард. Историята променя из основи и живота на трета майка – героинята на Алисън Джани, която играе несъмнено една от най-добрите си роли в киното точно в този филм. Трите жени се променят, помъдряват, започват да обичат, а филмът разказва всичко това с много хумор и добра актьорска игра.

2. „Вече не се чувствам у дома в този свят“ (I Don’t Feel at Home in This World Anymore, 2017)

Вече не се чувствам у дома в този свят“ е филм с директни послания за нашия свят, за нашето общество, които е дошъл сякаш от друг свят, спуснат е свише или пък режисьорът и сценарист Мейкън Блеър е иззел функциите на Прометей и ни дава огъня. Посланието е ясно – човечество, възпитай в себе си някакво нормално поведение и отношение към останалите хора. Допълнението към това послание, което идва от главните герои, е, че в противен случай онези с нормалното поведение ще бъдат докарани до точката на пречупване и тогава ще отвърнат с пълна сила.

Прекрасната Мелъни Лински влиза в главната роля, за да изиграе една интелигентна жена, която с години толерира практически всичко. Накрая възроптава с неподозирана решителност и увереност срещу неправдите и обществото, което отказва да приеме тези неправди. Лински предава смесицата от чувства в героинята си с категорична точност, а промените в нея се виждат в самата секунда на случването им. По пътя ѝ помага героят на Илайджа Ууд, който в този филм се бори с далеч по-страшен и истински враг от Саурон – човешката липса на елементарна емпатия.

1. „Окджа“ (Okja, 2017)

Когато видите голямото красиво животно, което е генномодифицираната Окджа, и прочетете описанието на филма в IMDb, може би ще си помислите, че става въпрос за жизнерадостен приключенски филм. Когато обаче гледате „Окджа“, на около четвъртата минута ще предусетите бруталните сцени и политическите препратки, които филмът предстои да ви представи. Те са нелюбезно, но пък богато предоставени от измислената компания „Мирандо“. На чело на нея застава героинята на Тилда Суинтън, която едновременно играе двете роли на близначките Мирандо – жестоката Нанси и глуповата Люси.

Окджа“ е безкрайно тъжна история, която в частността си завършва щастливо. Цялостната картина обаче остава кървава и жестока. Отборът на добрите се представлява от група вегани терористи, които спасяват животни и защитават правата им чрез пацифистките си атаки. Точно така, във филма определено присъства пародиен елемент. Начело на тази организация е героят на Пол Дейно, който играе с така нужната на героя си доза фанатизъм. Лентата едновременно иронизира политиците, бизнеса и обществото, защитава правата на животните и ни казва, че единствения начин да бъдеш нормален човек е да си млад, необременен, далеч от крайностите на цивилизования свят и да обичаш нещо по-силно отколкото обичаш себе си.


Netflix слага акцентът на филмите си върху обществено значими теми, а тези на документалните си филми – върху истинската същност на обектите си. Тази година предстоят премиерите на няколко продукции на компанията, които си струва да изчакаме. „Първо убиха баща ми“ е поредният военен филм, режисиран от Анджелина Джоли. За него обаче имам предчувствие, че ще бъде добър (за разнообразие). Другото заглавие е Death Note (отказвам да го нарека „Тетрадката на смъртта“). Странно, но отново мисля, че няма да е тотална катастрофа като предишните пълнометражни екранизации на мангата. Предстои да разберем.

1|2Next page sign

Facebook share icon Twitter share icon Linkedin share icon
Илияна МаринковаНевротизъм и изтънченост или Тилда Суинтън в нейните най-добри роли14.06.2017

Още от Под Моста

Габриела КанджеваПреди концерта: любимите ни 5 песни на Il VoloМузика