Кино

КИНО С ДУМИ: Киносалоните vs. Стрийминг платформите (А къде е телевизията?)

23.03.2021

В най-новия епизод на подкаста NoBlink! изправя в словесна битка Киносалоните срещу Стрийминг платформите! Какви са перспективите за развитието на седмото изкуство? Ще успеят ли изцяло стрийминг платформите да изместят традиционното гледане на кино? От какво имат нужда зрителите в тези особени времена? А и къде е мястото на телевизията в тази битка за бъдещето на филмовото съдържание – неговото излъчване и създаване? Отговорите на тези и много други въпроси Таня Димова потърси заедно с Мая Калчева, Христо Христозов и Николай Йорданов!

Mая Калчева е маркетинг мениджър на Neterra.TV и свързаните с нея брандове и компании като NetIX, Cloudware, Sofia Data Center, Netfleet и др. Именно опитът й в представянето на филмово съдържание я убеждава в това как технологията може да му помогне да достигне до повече зрители. Това е и нейният основен аргумент в разговора – стрийминг платформите са още един канал и алтернатива на традиционния начин на гледане на кино.

Христо Христозов е разпространител на арт кино, мениджър на кино фестивали („MENAR“, „Master of Art“, „Музей на любовта“) и програмен директор на Дома на киното, както и върл привърженик на идеята, че доброто кино трябва да се гледа на голям екран. В епизода той ще защитава именно тази своя теза, но допълва, че всяко съдържание има своята платформа, а възникването на нови начини за неговото представяне създава условия на здравословна конкуренция.

Николай Йорданов е креативен продуцент, сценарист, редактор на телевизионни предавания, преподавател в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ и автор на мултимедийния роман „Не казвай на мама“. Като част от екипите на редица реалити формати, той споделя вижданията си за това какво е бъдещето на телевизията и по-специално като медия, която също предлага достъп до филмово съдържание.

Facebook share icon Twitter share icon Linkedin share icon
Боян СимеоновКИНО С ДУМИ: Изкуството на филмовия монтаж16.04.2021

Още от Под Моста

Деница Димитрова„Мер от Ийсттаун“ или да оцеляваш в сенките от миналотоКино