Кратък поглед върху една съвременна класика – StarCraft 2

11.06.2013

sc2_cover

Какво можем да кажем за Blizzard? Ами нищо по-малко от това, че са едно от светилата в гейм индустрията. Едва ли има някой, който не е чувал поне една тяхна игра.Техните заглавия имат загадъчното свойство да се превръщат в класики, а според много хора – и в шедьоври. Една такава игра е StarCraft – реално-времева стратегия, която се загнезди в сърцата на хиляди играчи по света. Аз самият съм израснал с нея и никога няма да забравя как преди години, когато бяхме малки, я играехме с приятели в компютърните клубове в продължение на часове.

Да, спомените са хубаво нещо, и още по-хубаво е когато имат своето продължение в настоящето. Преди три години излезе дългоочакваното продължение на играта – StarCraft 2 Wings of Liberty, a преди няколко месеца и неговият експанжън – StarCraft 2 Heart of the Swarm. StarCraft 2 бързо се превърна в най-бързо продаващата се реално-времева стратегия на всички времена – с над три милиона продадени копия още в първия месец от излизането на Wings of Liberty и милион и сто хиляди копия в рамките на два дена за Heart of the Swarm. Тези, които не са запознати, сигурно вече се питат какво е толкова уникално на играта, че всички така са луднали по нея. Научно обяснение за феноменът StarCraft няма – за всеки истината е различна. Едни са притеглени от научнофантастичната история и атмосфера на играта, други – от тръпката на невероятното мултиплейър изживяване. StarCraft поредицата обаче е класика именно защото се справя отлично и по двата параграфа.

sc2_1

ИСТОРИЯТА на StarCraft 2 продължава тази на първата част, както и на множеството излезли книги и комикси. Ще се срещнете с доста стари познайници – бунтовника с южняшки акцент Джим Рейнър, все така подлия император Арктур Менгск, първообраза на Артас Сара Кериган, както и загадъчния протос Зератул. Последният до момента има твърде епизодична роля, но може би следващия експанжън – Legacy of the Void – ще му даде повече екранно време. Самият сюжет е разказан по начина, който Blizzard могат най-добре – с изключително добре направени синематики и кът-сцени. За пръв път ще видите света на StarCraft толкова отблизо и ако сте като мен, сто процента ще се влюбите в него. Не мога да кажа повече за историята, без да ви я спойлна, а тя наистина си струва, дори да я минете само веднъж.

Но ако трябва да сме честни, именно в МУЛТИПЛЕЙЪРA се корени успехът на играта. StarCraft поставя началото на нещо ново и невиждано дотогава – играта е в основата на competitive gaming-а и електронните спортове. В годините след излизането си, стратегията набира огромна популярност в Южна Корея и дори бива обявена за национален спорт. Появяват се термини като електронен спорт, прогейминг, създават се отбори и турнири, като играта в голяма степен се приема повече като спорт и работа, отколкото просто като забавление. Дотолкова, че се появи майтапа, че за да се ожениш за момиче в Южна Корея, първо трябва да биеш баща й на StarCraft.

sc2_2

Едно от нещата, които правят мултиплейъра толкова успешен, е балансът – на практика имате 3 различни раси с различни единици и способнисти, които са уравновесени помежду си по уникален начин, така че да няма по-силна или слаба, а всичко зависи от уменията на играча. В това отношение продължението следва плътно оригинала. Друго полезно нововъведение в StarCraft 2 е ladder системата. Тя се състои от седем различни лиги (бронзова, сребърна, златна, платинена, диамантена и още две, които са за по-напредналите играчи – мастърс и грандмастърс), като всяка лига включва определен брой дивизии в нея. Изкачването от лига в лига става чрез трупане на ladder points, които печелите или респективно губите след всяка игра. Предимството тук е, че можете лесно да видите нивото на уменията си, както и че ако се пуснете на случаен принцип, играта ще ви противопостави на хора, които могат горе-долу колкото вас. А ако не ви се занимава с лигите, StarCraft 2 ви предлага и възможност да играете unranked, което ще рече, че се пускате просто за удоволствие, а не съзтезателно.

sc2_3

ГРАФИКАТА на играта е много красива. И в този аспект Blizzard са вложили сериозни усилия. Ако разполагате с достатъчно силна машина и увеличите настройките на играта на макс, ще можете да й се насладите напълно. Пипнат е всеки малък детайл, а с излизането на Heart of the Swarm разработчиците добавиха още повече глезотии за окото. Все пак внимавайте – шаренийките могат много лесно да ви разсеят, а в такъв случай ви очаква “GG” и загуба. За ЗВУКЪТ също може да се каже, че е на очакваното високо ниво, но някак си остава на заден план и не се забелязва толкова. Репликите на единиците ви са достатъчно различни, за да не ви дразнят с повторението си, а музиката от самата игра е приятна и се вписва добре в общия фон.

В заключение мога да кажа, че ако сте фенове на реално-времевите стратегии, то в такъв случай не бива да изпускате това заглавие. StarCraft 2 със сигурност има какво да ви предложи – напрегнат мултиплейър, увлекателна кампания, красива графика и добро звуково оформление. А ако това не ви стига – пуснете си я дори само заради добрите спомени, които ви е оставила първата част. Във всеки случай няма да останете разочаровани.

 

Facebook share icon Twitter share icon Linkedin share icon
Под Моста5 идеи за пролетни геройства23.04.2021

Още от Под Моста

Под МостаНад 200 деца в 7 града получиха безплатен урок по музика по време на „Rockschool на колела"Образование