Кино

Неподозираните истории зад кадър на най-добрите филми от 2018

25.02.2019

Всеки добър филм крие поне една добра история около направата си. Това се забелязва и при редица отличници от този сезон на наградите. Понякога историите зад кадър заслужават да бъдат част от отделен филм (който обаче да не е просто мейкинг), но засега ще се задоволим с информацията, която разполагаме, и въображението, за да си ги представим в действие. Светлина…камера…начало!

„Зелената книга“

Интересна тук е историята, която съпровожда българското участие във филма. Димитър Маринов, който играе руския виолончелист Олег от оркестъра на Дон Шърли, първоначално е отхвърлен за ролята. Няколко месеца по-късно обаче получава обаждане с въпроса дали владее някакъв музикален инструмент – за щастие, актьорът свири на цегулка от малък. Това не се оказва напълно достатъчно, защото продуцентите се нуждаят от челист, а Димитър разполага с 5 дни, за да се подготви. Всъщност това не се оказва задължително, тъй като на последвалия кастинг му предлагат да изиграе как свири на виолончело. Българинът обаче заявява, че ще изсвири мелодията от филма, и успява да покаже как се е научил да свири на инструмента за 5-часови тренировки в продължение на 5 дни.

Когато настъпва съдбовния момент, в който екипът трябва да се спре на актьор за ролята на Олег, шансовете на Маринов не изглеждат големи, тъй изборът е между него и още трима знаменитости. Той е първият, чиито записи разглеждат екип, където присъстват Стивън Спилбърг, Виго Мортенсен и Махершала Али. Мортенсен е първият, който казва, че Димитър Маринов е човекът за ролята. След като гледат пробите и на останалите трима кандидати, Махершала Али се присъединява към мнението на колегата си, а самият Спилбърг се застъпва за българския актьор, казвайки на режисьора Питър Фарели, че между интервюто и сцените на Маринов няма разлика. Така благодарение на своя автентичен подход към образа Димитър печели ролята.

„Вице“

Нерядко се случва актьорите да бъдат спасителният пояс на един филм, но много по-специално е, когато някой от тях успее буквално да спаси живота на режисьора. Такъв е случаят с Крисчън Бейл и режисьорът на „Вице“ Адам МакКей. Във филма носителят на „Оскар“ трябва да пресъзададе как героят му Дик Чейни получава инфаркт. Бейл, естествено, попитал МакКей как би желал да го изиграе. Режисьорът се учудил на въпроса и предположил, че болката би трябвало да е в ръцете. Крисчън Бейл обаче е проучил предварително и казва, че сред най-честите симптоми са гадене и болки в стомаха.

Докато снимат „Вице“, Адам МакКей знае, че е натрупал допълнителни килограми и пуши доста, въпреки че лекарите го предупреждават да спре. Един ден, малко след като приключва работа по филма, режисьорът усеща, че му се гади – тогава се сеща за разговора си с Крисчън Бейл. МакКей отива по най-бързия начин в болницата, а лекарите му казват, че ако се е забавил малко повече, щяло да има последствия върху сърцето му. Режисьорът споделя на Бейл за случилото се седмица по-късно по телефона. „След като в продължение на 10 минути ме пита отново и отново дали съм добре, просто започнахме да се смеем“, разказва Адам МакКей.

 „Фаворитката“

Бихме си помислили, че снимките на „Фаворитката“ са били истинска забава, но не и за Ема Стоун. Голяма част от времото тя и останалите актриси прекарват облечени в корсет. Това не минало без неудобства, които носителката на „Оскар“ по-късно споделя. През първия един месец тя е имала известни затруднения с дишането, които облекчавала с мириса на ментол. В Шоуто на Греъм Нортън тя признава, че ароматът я е карал да се чувства все едно се намира в открито и широко пространство.

Пред водещия Ема споделя дори, че след месец носене на корсет нейните органи започнали да се изместват. Актрисата забелязала, че долната част на корема ѝ се е удължила, а ребрата ѝ били повдигнати нагоре. Това, за щастие, било временно, но все пак не препоръчва обличането на корсети: „Ако не ви се налага, не го правете.“ Ема Стоун признава, че съчувства на жените от онова време, за които това облекло е било нормално. Специалисти отбелязват, че пристягането на белите дробове по този начин ограничава поемането на въздух докрай, а това влошава допълнително заболявания като пневмония и туберкулоза.

„Кралицата на Шотландия“

Макар че Академията номинира филма само в категориите за костюми и грим, може би най-любопитната история около заснемането му е тази за отбягването между актрисите в главните роли. Някои историци твърдят, че Мери Стюарт и Елизабет Първа никога не са се срещали, но във филма има една-единствена сцена, в която двете владетелки общуват очи в очи. Преди заснемането ѝ Сърша Ронан и Марго Роби не са се виждали една друга в образ. Техните асистенти дори се грижели за това актрисите да пристигат и напускат през различни врати, но не защото двете не могат да се понасят.

Идеята била по този начин актрисите направят общата си сцена възможно по-драматична. Това режисьорът на лентата Джоузи Рурк описва като „нещо от типа на Ренесансова версия на „Жега“ – в него подобна среща има между Робърт Де Ниро и Ал Пачино. Сърша Ронан признава, че двете с Марго Роби наистина не са искали да се виждат, за да направят момента възможно по-специален. „Беше невероятен миг, в който сякаш животът срещна изкуството“, казва Ронан пред “Hollywood Reporter”, а Роби споделя, че и двете са плакали през цялото време (както виждаме и в сцената).

Продължава на следващата страница

1|2Next page sign

Facebook share icon Twitter share icon Linkedin share icon
Деница Димитрова„Роди се звезда“: подценената у нас класика, която се превърна в „Титаник“ на 21-ви век13.02.2019

Още от Под Моста

Боян Симеонов5 албума от юни, които трябва да слушатеМузика