Как се роди Par Avion?

29.08.2014

“Изпращам ти последна картичка
ако отлепиш марката и я оближеш
това ще е и последната ни
целувка”

Емануил А.Видински

Преди повече от десет години, когато e-mail-ите все още бяха рядкост, а добрата стара поща все още служеше за контакт с любими хора на далечни разстояния, думата par avion звучеше неописуемо в детското ми съзнание. Никога няма да забравя обяснението на майка ми, нито първото писмо, което получих именно par avion- от Чикаго.

Par Avion Band

Днес, когато почти не пращаме писма и най-често изразяваме емоциите си чрез фейсбук статуси или съобщения, много неща са на изчезване. Но е хубаво, когато ги намерим- редки като детски спомен сред въодушевлението от новото. Сега Par Avion за мен е красотата на носталгията, облечена в музика.

Вижте още: РАЗКАЗ ЗА “ЕРИНЕЙ” – МУЗИКАНТИТЕ ОТ СРЕДНОВЕКОВИЕТО

Par Avion е нова българска група, по идея на двамата поети и писатели Петър Чухов и Емануил А. Видински. Не знам дали поезията събира (макар да го вярвам), но музиката със сигурност.  Парчето „Photograph„, което е първият им сингъл, надмина 2500 гледания в youtube за две седмици, а първите три парчета от предстоящия дебютен албум може да слушате безплатно Тук!

Par Avion правят основно свои парчета, като комбинират стиловете рок, блус и алтернативен рок с елементи от реге, самба и на моменти български фолклор, а за това, което ги събира, вдъхновява и което предстои, потърсихме Емануил А.Видински да ни разкаже повече.

Как се роди Par Avion Band?

Преди точно 10 години с Анджела Родел, Петър Чухов и Иван Христов създадохме група Гологан. Там свирех на ударни. Близо 4 години по-късно трябваше да ги напусна и малко след това заминах за Германия, за да работя в Дойче веле. Там също имах група, само че свирех на китара и пеех, като основно работихме мои парчета. В началото на 2013 се завърнах в България и знаех, че искам отново да правя музика, която композирам и изпълнявам и искам да я правя не с когото и да е, а с Петър Чухов. Музикалното разбирателство между нас е фантастично. И така пролетта на 2013 групата вече репетираше. Към нас се присъедини Гриша Маникатов, който ме наследи на барабаните в Гологан. Сега той свири и при нас. Имахме много проблеми с намирането на басист, пробвахме много хора, но нямахме късмет. В крайна сметка година по-късно към нас се присъедини Емил Ангелов, басист на група Соларис (или вече DomainofDreams), великолепен музикант. И така вече започнахме да работим пълноценно. Име също търсихме дълго, но най-накрая се спряхме на Par Avion.

10488147_302120939948825_4335703022259286431_n

Par Avion се нарича и твоята първа стихосбирка, автор си както на разкази, така и на романа „Места за дишане”. Как се срещат писането и музиката?

Ами да ти кажа – допълват се. Като цяло не мога да върша и двете едновременно. Има хора, които се чувстват привлечени от две изкуства (или повече) и докато един ден пишат, на следващия си почиват като рисуват или музицират например. Аз не мога така, при мен изворът явно е един и мога или да пиша, или да се занимавам с музика. Към този момент музиката ми е на преден план, а писането на заден, но вероятно и това е до време, а и не пречи на плановете ми да издам книга в идните месеци. През 2015 се навършват 10 години от излизането на дебютния ми сборник с разкази „Картографии на бягството”, чийто тираж е отдавна изчерпан. Смятам да го преиздам и допълня с още толкова нови истории, непубликувани в книга, а някои от тях не са излизали никъде.

Вижте още: SMALLMAN – РАЗЛИЧНИЯТ МАЛЪК ЧОВЕК

Кой от вас композира парчетата ви?

Основно аз, но с помощта на Петър Чухов. Дори когато композицията е моя, именно неговата намеса придава блясък и самобитност на парчето.

Как бихте определили звученето си?

Труден въпрос. Нека кажем, че стилът ни е нещо като алтернативен рок с блус и реге елементи. Иначе се опитваме да звучим фънкарски, със силен акцент върху китарите.

Par Avion

Разкажете ни повече за влиянията върху вашата музика? Какво ви вдъхновява?

Когато човек тръгва да твори в някоя област, без значение коя, неминуемо му влияе целият опит, който е натрупал. Житейски, но и по отношение на изкуството. Слушам страшно много музика още от дете, особено много съм са задържал на хардрока на 1970те, хеви метъла на 1980те и прогресив метъла на 1990те, но с времето музикалните ми любови са се меняли. Вече сякаш съм се отдалечил от метъляшкото, сега ме интересуват други неща, блус например, блусът съдържа в себе си всичко, цялата ни популярна съвременна музика е възникнала основно от блуса, без значение дали говорим за рок, метъл, RnB, рап, ембиънт и пр. Разбира се „Излел е Дельо Хайдутин” е изключение J. В продължение на две години слушах само блус, нямах наслушване просто. Сега вече ме поотпусна, та и други неща влизат в ушите ми, но все още силно ме впечатлява подхода към музиката на блусарите. Говоря основно за китаристите. За да не стои така във въздуха, ще спомена няколко имена: JohnMayer, DavyKnowles, EricClapton, DireStraits, Sade, ManuChao, TheBlackKeys, TheRollingStones, JimiHendrix, StevieRayVaughan, LedZeppelin, DeepPurple, SteelyDan и много други.

Какво не можем да изпратим Par Avion?

Няма такова нещо 🙂

За повече подробности, нови парчета и изяви , следете фейсбук страницата на групата:  https://www.facebook.com/paravionband/timeline

Facebook share icon Twitter share icon Linkedin share icon
Ивана ХитковаПрилично безразлични ли са рапърите или напротив?30.08.2019

Още от Под Моста

Габриела КанджеваПреди концерта: любимите ни 5 песни на Il VoloМузика