За училището като вдъхновение с Христо Младенов от „Заедно в час“

27.03.2018

ПМ: За какво мечтаят децата, нa които преподаваш?

ХМ: Горна Малина е наистина много близо до София и си казвах, че много лесно могат да се възползват от възможностите на София, но всъщност не е така – та са една доста затворена общност и според мен мечтите и амбициите, които имат децата тук, не са такива каквито имат децата от София.

И аз постоянно им говоря как трябва да учат, да се развиват, но нещата в България се случват с много труд и упоритост. Те за съжаление виждат някакъв модел, при който нещата се случват по по-лесния начин и искат да му подражават, но аз винаги им казвам как с упоритост, усилия и знания могат да постигнат всичко. И искам да има покажа, че могат да постигнат много повече от това, което са в момента!

ПМ: Кой е най-важният урок за теб?

ХМ: Може би това, че в живота ние се учим постоянно и се учим най-вече от грешките си, и трябва да вярваме в себе си и да не се подценяваме.

ПМ: Какви методи на обучение използваш в работата си?

ХМ: Аз изключително много използвам работа по групи и изготвяне на презентации, и различни мобилни приложения, с които да проверяваме знания. Много обичам да ги питам защо и как са достигнали до даден отговор, за да видя дали те са разбрали.

ПМ: Какво може да даде един учител днес на децата, което те не могат да открият в интернет?

ХМ: Интернет е пълен с изключително много ресурси, но това, което аз много искам да науча моите ученици, е наистина да се научат да мислят критично – да подлагат на съмнение нещата и дори, когато открият нещо в интернет, да проверят дали то наистина е така.

Смятам, и че това, което един учител може да научи учениците повече от интернет, е да им покаже, че е важно да се уважават и не говоря за това всички да са най-добри приятели, но идеята е, че всички сме хора и трябва да сме добри едни към други, защото чарът на този свят е именно разнообразието от хората. Общо взето – уважение и толерантност.

ПМ: Кои са най-големите предизвикателства, с които се сблъскваш в класната стая?

ХМ: Предизвикателствата са много, но с постоянство и усилие, се преодоляват. Освен бунтарското им поведение, това, което е трудно понякога е липсата на мотивация у тях – да им покажеш, че нещо има смисъл да се направи и е готино да се направи, понякога е много трудно.

Учениците разбират, когато един учител е искрен или не, и когато един учител им говори честно, мисля, че това по някакъв начин ги убеждава, че дадено нещо е важно за тях.

ПМ: Говорите ли си за книги с учениците и коя книга би им препоръчал ти?

ХМ: С някои от учениците успяваме да обсъждаме в чисто неформални разговори в междучасието и съм им препоръчвал. Аз много обичам да чета, но може би любимата ми книга е “Крадецът на книги”.

ПМ: Какво ти носи “Заедно в час”?

ХМ: “Заедно в час” ми носи удовлетворение заради цялата мисия и визия, която организацията има, определено ми носи смисъл и желание да върша това, което върша. Ако някой иска да допринесе за образованието у нас, ако някой чувства щастие от това да работи с децата и не се отказва лесно, то “Заедно в час” е неговото нещо.

 

1|2Next page sign

Facebook share icon Twitter share icon Linkedin share icon
Емилия НайденоваОт университета до класната стая: изборът да станеш учител11.11.2019

Още от Под Моста

Калоян ГуглевИзкуството в дигиталната епоха. Как артистът живее от него?LIFE