„Лок” и актьорският подвиг на Том Харди

14.08.2014


Има филми, които изискват да бъдат гледани на огромни екрани, за предпочитане – в IMAX формат. Има и филми, които се възприемат много по-добре в малки, изолирани киносалони, потънали в тъмен мрак и абсолютна тишина. В България нямаме много такива – кварталните кинá са не изчезващ, ами направо изчезнал вид почти навсякъде из страната. Затова бих казал, че „Лок” е филм, който се възприема най-добре в тъмнината и уединението на личната стая на зрителя. На монитор или дисплей, свален от За… пардон, свален оттам, откъдето хората свалят филми.

Вижте още: Ревюто на същия автор за друг критически акламиран хит – „Drive“ на режисьора Николас Виндинг Рефн и звездата Райън Гослинг

Дори страната ни да имаше различен архитектурен облик и повече киносалони да изпъстряха пейзажа в градовете ни, „Лок” отново не би могъл да бъде гледан на кино, тъй като не е разпространяван в България от нито един от филмовите ни дистрибутори. Всъщност не мисля, че изобщо е разпространяван в тази част от европейския континент. „Лок” е независима британска продукция, замислена и реализирана от именития сценарист Стивън Найт, човекът зад диалога във филми като „Източни обещания” на Дейвид Кроненбърг, за който Виго Мортенесен получи номинация за „Оскар”, и сериали като „Peaky Blinders” с Килиън Мърфи и Сам Нийл – отговорът на „BBC” към „HBO” и тяхната „Boardwalk Empire”. Бюджетът на филма е едва 2 милиона долара.
locke-tom-hardy-steven-knight
И защо да е повече? Една кола, мъж в нея и hands-free устройство. Мъжът е Иван/Айвън Лок и в ролята е Том Харди. Лок се качва в колата си след дълъг работен ден и потегля в неизвестна посока. От самото начало върху лицето на Харди е изписано огромното напрежение от очакването на тази съдбоносна вечер. Следва пътуване до Лондон, което продължава около час и половина, както Лок сам ни информира в самото начало посредством първия си телефонен разговор в колата. И наистина следват около 80 минути, прекарани в компанията на този забележителен мъж, пътуващ спокойно към британската столица в колата си. В неговата компания и в компанията на семейството му, колегите му и една жена, която е катализатора на действието в лентата.

Продължава на следващата страница

1|2Next page sign

Facebook share icon Twitter share icon Linkedin share icon

Георги ПетровSpoiler-free ревю на "Завръщането" или защо Леонардо ДиКаприо не заслужава "Оскар" тази година21.01.2016

Още от Под Моста

Калоян ГуглевВечните театрални постановки, които не омръзват на публикатаТеатър