Образование

Когато технологията срещне образованието, печели човекът

22.01.2019

Какво правят големите технологични гиганти(Google, Facebook, Amazon, Microsoft) в сферата на дигиталното образование?

Технологията днес помага на учителите да подобрят преподаването си, преминавайки отвъд традиционното обучение и да ангажират учениците с практически начини на преподаване. Преди време класните стаи бяха бастион на традицията, доминиран от черни дъски, тебешир и учебници. Но бързата еволюция на технологиите означава, че е необходимо да се подобри начинът, по който образованието се предоставя на младите хора.

Ето ви малко цифри – всяка година училищата във Великобритания изразходват 900 млн. паунда за образователни технологии. Цифровият индекс за потребителите от 2017 г. показва, че 97% от хората на възраст 15–24 години на острова имат основни дигитални умения. Сходни са данните и за останалите страни в Европа. Нуждата от дигитални платформи за образование е осъзната и от големите технологични брандове като Google, Facebook, Amazon, Microsoft и т.н.

В следващите редове ви представяме какво правят „големите“ в сферата на дигиталното образование и как бихме могли да превърнем техните изобретения в наш ежедневен помощник.

Googleclassroom

Колко от нас ползват Google ежедневно? Процентът е голям. Ползваме го с най – първична цел – търсене на информация. Google обаче има далеч повече възможности. Една от тях е Google classroom. Класната стая на Google е виртуално пространство за подпомагане на учебния процес. Основната цел на Google Classroom е да рационализира процеса на споделяне на файлове между учители и ученици.

Например във формулярите за обучение в Google Classroom учителите могат да добавят изображения към въпроси или отговори с множество опции, да променят и подобряват материала. Във входящата поща от Gmail се съдържат и съобщенията от „класната стая“, групирани в папка „Входящи“, което улеснява учителите и учениците в намирането на важни актуализации и акценти. Също така инструментът Google classroom позволява на учителите да организират поток от класове, като добавят теми към публикации, а учителите и учениците могат да филтрират потока за конкретни теми.

Класната стая на Google насърчава и участието на родителите. Учителите могат да поканят родители във виртуалната класна стая, за да споделят мнение по работата на своите деца, автоматично да получават резюмета на това как се справя детето им с учебния процес или дори да задават въпроси. Обобщението на функциите на класната стая на Google включва следното:

  1. Свързва учители и ученици
  2. Улеснява създаването на учебно съдържание
  3. Помага на учителите да разпределят задания
  4. Улеснява комуникацията между учители и ученици
  5. Позволява на учителите да създават, преглеждат и маркират задачи
  6. Позволява на учениците да виждат задача по задача, документи и материали от часовете на едно място

Facebook и CodeFWD

Lauryn Ogbechie, Директор за партньорства в образованието на Facebook, споделя:

„Училищата и учебната среда са сред най-важните общности, към които всички ние принадлежим. Във Facebook създаваме програми, инструменти и продукти, за да изградим различни образователни общности, които сближават света. Работим по редица инициативи като CodeFWD, за да разширим набора от различни таланти, изучавайки компютърни науки, така че следващото поколение технологични иноватори да отразява и включва различни перспективи, изграждайки бъдеще, което ще е от полза за всички нас.“

Инициативата на Facebook, CodeFWD е безплатна онлайн триетапна програма, която позволява на учителите да въведат компютърното програмиране за ученици от четвърти до осми клас. Чрез програмата учениците ще научат основи на програмирането, неговите силни страни, блоковото кодиране и основните контролни структури. Засега програмата е разработена на английски и испански език.

Чрез програмата учителите също се учат. CodeFWD подготвя преподавателите да въвеждат основите на компютърното програмиране за своите ученици, дори и самите те да откриват тези концепции за първи път. Тук учители и ученици учат заедно, и учениците практикуват новите си умения в последния стадий от програмата.

След завършване на трите стъпки от програмата, учителите, които желаят да развият своите умения в програмирането, могат да кандидатстват за безплатен учебен комплект от роботи, които могат да бъдат програмирани от партньорите на CodeFWD – Sphero. Роботи, които участват в образованието, със сигурност е нещо, което доскоро съществуваше само във фантастиката, но днес вече са факт.

Amazon Inspire

Amazon Inspire е услуга за отворено сътрудничество, която помага на учителите да откриват, събират и споделят качествено образователно съдържание с тяхната общност. Услугата предоставя на педагозите място за откриване, управление, оценяване, преглед и споделяне на образователни ресурси. Учителите, училищата и издателства допринасят за библиотеката Amazon Inspire с учебни ресурси. Amazon Inspire ще помогне на педагозите да открият дигитални ресурси, да се възползват и да се учат от работата на връстниците си и да помогнат за подобряване на качеството на образованието.

Кой може да публикува ресурси на Amazon Inspire?

Учителите, администратори, институции, или всеки, който има висококачествени, подходящи ресурси на К-12 (определени, наложено в САЩ за образователната система от първи до 12 клас), може да качват и публикуват в Amazon Inspire.

Могат ли учителите в училищата да използват Amazon Inspire?

Да. Когато се регистрирате в Amazon Inspire, изберете „Homeschool“ като училище.

Колко струва?

Можете да се регистрирате безплатно за Amazon Inspire. За да се регистрирате, можете да използвате съществуващия си акаунт в Amazon.com или да създадете нов.

Microsoft

Смята се, че през следващото десетилетие 77% от работните места ще бъдат в технологичната сфера, докато творчеството е сред първите три умения, които световният икономически форум предвижда работодателите да търсят в кандидатите.

Това поставя днешните преподаватели и родители пред уникално предизвикателство – да помогнат за подготовката на децата за цифровото бъдеще и да вдъхновят творчеството им. И както ни напомнят Innovative Educator Pip Cleaves, един от най-ефективните и забавни начини за преподаване на творчеството в класната стая е кодирането.

Ето защо Microsoft се присъединява към Cartoon Network и Adafruit, за да създадат набор от проекти и уроци, които да вдъхновят младите хора да кодират, създават и конструират с удоволствие причудливи творения като електронна корона, светлинен знак в тъмна стая или лампа с хартиена чаша. Учениците могат да използват микроконтролера на Adafruit Circuit Playground Express, средата за кодиране на MakeCode на Microsoft и най-голямата мрежа герои на Cartoon Network, за да научат основите на кодирането и да развихрят въображението си.

Това са едва няколко примера за това как технологиите не само не пречат на образованието, но го правят по-забавно и достъпно за учениците. Бъдещето е технологично, а при срещата на образованието и технологията, човекът може само да спечели.

Facebook share icon Twitter share icon Linkedin share icon
Цветелинка ЦветановаQA върху общите заблуди и притеснения за дигиталното образование30.11.2018

Още от Под Моста

Карина НиколоваНина Николина или когато българският фолклор срещне джазаМузика